Utmanare 15–19 år

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar.

Det händer mycket i livet i slutet av tonåren. Då kan det vara skönt att få koppla bort vardagen och låta sig utmanas på Scouterna. Tillsammans med kompisarna får du uppleva friluftsliv, engagera dig i samhällsfrågor eller ge er iväg på äventyr. Som Utmanare finns många möjligheter till kontakter med andra scouter både här hemma, i Europa och i världen.

Många har varit med i Scouterna sedan tidigare men det går såklart bra att börja som Utmanare direkt.

Att vara scout är att utmana sig själv, sin omgivning och alla förutfattade meningar. I Scouterna är det alltid tillåtet att testa, göra rätt och göra fel. Men det är när vi reflekterar tillsammans som vi kommer på hur vi ska göra för att det ska bli rätt nästa gång. Många har varit scouter sedan tidigare men det går bra att börja som Utmanare direkt.

Möten på onsdagar kl. 18:30 – 20:00.

Kontakta ansvarig ledare Kim för mer information.