Vi vill att alla ska kunna vara med i Scouterna. Därför försöker vi hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt.

I medlemsavgiften ingår försäkring och medlemstidning. Det mesta av den verksamhet som Märsta scoutkår har täcks av medlemsavgiften, men det kan tillkomma en deltagaravgift vid tex hajker, övernattningar och läger.

Scoutkåren har en del utrustning som går att låna.

Vi gör också gemensamma insamlingar till kåren för att hålla nere deltagaravgifterna. Det kan vara loppis, kakförsäljning eller genom att vara funktionärer vid stora event som Midnattsloppet.

Behöver du ekonomisk hjälp kan du ansöka om pengar från Scouternas stödfond.

Medlemsavgiften 2023 är: Ordinarie 410 kr, ledare 160, stödmedlem 310 och syskonrabatt 50 kr. Som medlem blir man även med  i Birka scoutdistrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.